Kyllä. Olen. Opettaja.

Kyllä. Olen epäillyt alalle sopivuuttani ja harkinnut alan vaihtoa.
Kyllä. Olen nukkunut huonosti öitäni. Pitkiä aikoja putkeen. Olen stressannut niin, että hiukseni ovat tukkineet suihkun lattiakaivon.
Kyllä. Olen toivonut sairastuvani, että saisin hetken levätä.
Kyllä. Olen mennyt puolikuntoisena töihin, koska se on ollut helpompaa.
Kyllä. Olen turhautunut palavereissa istuessani.
Kyllä. Olen sulkenut suuni, etten loukkaisi vaikka olen kokenut epäasiallista käytöstä.
Kyllä. Olen tehnyt töitä kotona käyttäen siihen ihan liikaa vapaa-aikaani.
Kyllä. Olen tuskaillut oppilaita, huoltajia, kollegoita, itseäni. Mielessäni, puolisolleni, ystävälleni.
Kyllä. Olen ollut kotona rakkaimmilleni lyhytpinnainen ja hermostunut turhasta. Ollut huono äiti ja viileä vaimo.
Kyllä. Olen odottanut kaikkia lomia.


Kyllä. Olen odottanut huomisia työpäiviä ja oppilaiden sekä työkavereiden kohtaamisia.
Kyllä. Olen kokenut vahvasti olevani oikeassa tehtävässä.
Kyllä. Olen saanut koskettavaa palautetta osaamisestani.
Kyllä. Olen kokenut tekeväni oikeita ratkaisuja haastavissa hetkissä.
Kyllä. Olen onnistunut luomaan turvallista ja positiivista ilmapiiriä luokkiini.
Kyllä. Olen ollut oppilaalle tärkeä, läsnäoleva aikuinen.
Kyllä. Olen toiminut hyvässä yhteistyössä huoltajien kanssa.
Kyllä. Olen tsempannut kollegaa ja saanut tukea kun sitä olen tarvinnut.
Kyllä. Olen saanut työkavereista todellisia ystäviä.
Kyllä. Olen tullut kuulluksi työyhteisössäni.
Kyllä. Olen viettänyt hykerryttävän hauskoja hetkiä työpäivän aikana.
Kyllä. Olen oppinut rajaamaan työtäni.
Kyllä. Olen tietoinen siitä, että työ ei tekemällä lopu.
Kyllä. Olen huomattavasti pidempi hermoisempi äiti ja vaimo kuin joskus.
Kyllä. Olen päässyt lähes kokonaan eroon kotiini kulkeutuvista töistä.
Kyllä. Olen oppinut huolehtimaan omasta hyvinvoinnistani paremmin.
Kyllä. Olen löytänyt jokaisesta päivästä jotakin hyvää.
Kyllä. Olen itselleni armollinen, teen kuitenkin parhaani kunkin päivän kykyjen mukaan.
Kyllä. Olen "vain" opettaja. Ensisijaisesti minä, äiti, vaimo.
Kyllä. Olen kokenut ja koen yhä vahvaa merkityksellisyyden tunnetta työssäni.
Kyllä. Olen onnekas, että saan tehdä työtä, jolla on merkitystä.
Kyllä. Olen opettaja, kasvattaja, joka kasvaa koko ajan itsekin.
Kyllä. Olen mahtavasta ja ihan parhaasta ammatista huolimatta loman tarpeessa, joten ihana syysloma, olet tervetullut!


Kommentit

Suositut tekstit