Miten menny noin niinku omasta mielestä?

Ekaluokkaa takana muutama kuukausi... Väliaika katsauksen paikka.



"Koulun alusta muistan, että mulla oli niinku vähä ujostusta. Kun mua jännitti koulu ja opettaja. Nyt mä oon silleen ihan reipas ja kaikki on ookoo. Opettajakin on ollut kiva ja hyvä kun se on opettanut uusia kirjaimia ja vähän lukemista. Kaikista mukavinta on ollut käsityöt kun mää oon ollu aika näppärä tyttö tekee pykäpistoja. Liikunnassa se suunnistamisen leikkiminen on ollut kivaa. Ja metsäretki. Hiki on tullut vain silloin kun on leikitty hippaa. Ei muulloin. 

Oon saanu uusia kavereita. Mut et voi kyllä uskookaan, meillä ON niitä villejä poikia. Mä niin arvasin kesällä tän. Ne taisteluleikit niillä aina on, mut on osa kyllä kivojakin, vaikka en oo niiden kanssa leikkiny ku ei mua pojat kiinnosta. Joku jalkapallo ja taisteluleikit, haloo. Kerran kokeilin olla mukana jalkapallossa niin se kuule osui mun naamaan se jalkkis, joten mulle riitti. Välitunnilla leikin ja keinun, oon kivillä tai me ollaan merenneitoja. En tee muuta ihmeellistä, joskus pompin ja hypin. Pinaattiletut, ne on parasta kouluruokaa. Niitä mä oon syöny ekaks viis ja sitten kolme.

Mä tunnustan, että se matikka ei kyllä oo oikein kivaa. Vähennyslaskut on vähä vaikeita mulle. Numerotkin välillä kääntyilee itestään. Yllissä oon oppinu ruskan nimiä ja uusia lehtiä tunnistamaan. Kirkkoretkellä oli niin taivaallista. Me nähtiin siellä kuule se sama pappi mikä kävi päiväkodissa päivittäin kertomassa Jeesuksesta. Mä en olis halunnu lähtee sieltä kirkosta pois, se oli niin ihana paikka.

Läksyjä on kyllä ollut paljon, vaikka oon niitä osannut itekin tehdä. Joskus oon hermostunut kirjoille, kun mulla on ollu muutaki tekemistä ku läksyjä. Barbit ja nuket on kiinnostanu kuule enemmän.

Koulumatkan on menny hyvin kun mulla on turvallinen tiematka. Kympin aamutkin on alkanu sujumaan, kun nyt mä oon oppinu, et missä viisarin kohdassa lähden kävelemään. Mut musta on kyllä parasta se, että sä äiti oot täällä kotona. Niinku vaikka sairaana. Kun sä kuitenki sit aina täällä jotain puuhaat ja teet pullaa. Nyt mä kaikista eniten odotan, että pääsis viettämään kesälomaa. Paitsi ekaks Halloweenii. Niin muute, minkä asun mä laitan juhliin? En haluu olla mikään rumilus...onks pakko olla joku kauhee? Eiks oo sellaisiakin kun noidan prinsessoja? Mä voisin olla joku sellainen kaunis..."


Kommentit

Suositut tekstit